Haber ajandası

Reklamcılık Nedir?

Reklam, bir ürün veya hizmetin kullanıcılarıyla iletişim aracıdır. Reklamlar, reklamveren tarafından gönderi bedeli ödenen mesajlardır ve reklam ajansları tarafından tanımlandığı şekilde, tüketicileri bilgilendirmek veya etkilemek üzere tasarlanmıştır. Reklam bir ürünü, hizmeti, fikri tanıtmak veya satmak için açık sponsorlu, kişisel olmayan mesaj kullanan pazarlama iletişimidir. Reklam sponsorları genellikle ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak isteyen işletmelerdir. Reklam, bir reklamverenin mesaj için ödeme yaptığı ve kontrolünü elinde tuttuğu için halkla ilişkilerden ayrılır. Mesajın kişisel olmadığı, yani belirli bir kişiye yönlendirilmediği için kişisel satıştan farklıdır .

Tüketici reklamları, bir fikirden bir ürüne geçiş sürecinin bir parçası olarak yapılır.

Reklamcılık Nedir?

Topluma sunulan reklamlar her zaman vardır, ancak insanlar bunun farkında olmayabilir. Günümüz dünyasında reklamcılık, mesajını iletmek için mümkün olan her türlü medyayı kullanır. Bunu televizyon, (gazete, dergi vb.), radyo, basın, internet, sosyal medya, panolar, e-postalar, sponsorluklar, posterler, kıyafetler, etkinlikler, renkler, sesler, görseller ve hatta insanlar aracılığıyla yapılır. Reklam endüstrisi, reklam veren şirketlerden, reklamları oluşturan ajanslardan, reklamları taşıyan medyadan, içerik editörleri ve görselleştiriciler; Marka yöneticileri, araştırmacılar, yaratıcı başlıklar ve tasarımcı gibi ekiplerden oluşur.

Firma ürün yada hizmetlerin reklamını yapması için gereken bir şirket veya bir reklam ajansı tarafından profesyonel olarak hazırlanır. Şirket, ajansı marka, görüntüleri, arkasındaki idealler ve değerler, hedef segmentler vb. ajanslar, fikirleri ve kavramları kullanıcıyla iletişim kurmak için görseller, metinler, düzenler ve temalar oluşturmak üzere dönüştürür. Müşterinin onayından sonra ajansın, medya satın alma birimi tarafından yapılan rezervasyonlara göre reklamlar yayına girer.

Reklamcılığın nasıl yapıldığının geleneksel modeli değişiyor ve gelişiyor.

Tüketici reklamları, bir fikirden bir ürüne geçiş sürecinin bir parçası olarak yapılır. Müşteri, inovasyon danışmanı, yenilikçi ajans, prodüksiyon evi ve medya ajansı gibi çeşitli danışmanlarla çalışacaktır. Her danışman, reklam oluşturma sürecine büyük ölçüde katkıda bulunur.

Ana Sayfaya Dön.